Partnerskap – ett business case

Engagerade medarbetare

Anställda engagerar sig och blir stolta över arbetsgivare som tar socialt ansvar. Stärker värderingar, företagskultur och varumärke.

Employer branding

Studenter på universitet och högskolor vill jobba på företag som tar aktivt samhällsansvar. Elever får kunskap om er bransch och ert företag.

Mångfald

Ökad förståelse internt för hur kompetens och kunder ser ut i Sverige idag. Mångfald bygger starka och kreativa organisationer.

Kompetensutveckling & Hälsa

Utbildning och praktik i coachande förhållningssätt, möta människor från olika delar av samhället. Anställda som gör skillnad mår bra!

Vad innebär partnerskap?

Partnerföretag kan erbjuda anställda flera möjligheter att engagera sig:

Klasscoach- besök en klass fyra gånger per år, två timmar per gång under skoltid. Ett team om 3-5 frivilliga från olika företag och med olika bakgrund och sysselsättning träffar samma klass varje gång.

Studiebesök – organisera ett studiebesök på ca 2 timmar på din arbetsplats för 12-14 elever

Lokala möjligheter – ta emot elever på jobbskuggning, gästföreläsa

Kan partnerföretag göra skillnad? Vad betyder inspiration från arbetslivet? 
Låt oss lyssna på några av våra partnerföretag om varför de vill låta sina medarbetare engagera sig och inspirera elever.

En central del av Fujitsus företagsfilosofi är Human Centric Innovation, innovation med människan i centrum, och det bygger på framtidstro. Vi vill hjälpa människor till en bättre tillvaro med hjälp av teknologi. Vi ser My Dream Now som en naturlig partner för att nå unga talanger med erfarenhet som vi både kan stödja i deras utveckling och lära oss mycket av. Och vi hoppas att vi en dag kommer att kunna välkomna många av dem som medarbetare på Fujitsu”
–  Björn Landerberg, marknads- och kommunikationschef Fujitsu Sverige  Läs mer

Våra partnerföretag berättar Pratbubbla rgb

Det blev också närmast rusning till att delta i klasscoachprogrammet. Omkring 30 medarbetare anmälde sig, trots att många har arbeten som ofta kan innebära en stor tidspress. Volontärerna får först genomgå en utbildning på tre timmar för att lära sig programmet och rollen som coach. Sedan får de i grupper av fyra klasscoacher följa en åttondeklass, som de besöker fyra gånger per år.”
– Maria Bucher, Press och samhällsengagemang KPMG  Läs mer

En central del av Fujitsus företagsfilosofi är Human Centric Innovation, innovation med människan i centrum, och det bygger på framtidstro. Vi vill hjälpa människor till en bättre tillvaro med hjälp av teknologi. Vi ser My Dream Now som en naturlig partner för att nå unga talanger med erfarenhet som vi både kan stödja i deras utveckling och lära oss mycket av. Och vi hoppas att vi en dag kommer att kunna välkomna många av dem som medarbetare på Fujitsu”
–  Björn Landerberg, marknads- och kommunikationschef Fujitsu Sverige  Läs mer

Exempel på arbetsgivare som tar emot studiebesök

Abbvie, ABC-gruppen, Arta Plast, Atlas Copco, Bilia/Volvo, Business Sweden, Chas Visual Management, Clarion Sign, Discovery Networks, DLA Piper, Essen International, EU-kommissionen, Fido, Greenpeace, Hammer Hanborg, ICA, IKEA, Karolinska Sjukhuset, King, Kista Science City, Klarna, KTH, Kungliga Operan, Lernia, LO, Mannheimer Swartling, Manpower, Monster, MTG, Naturskyddsföreningen, Nordea, Nordic Choice Hotels, OHB Sweden, Paradox Interactive, Pfizer, Plan Sverige, Ragn-Sells, Reach for Change, Reflection Music, Regeringskansliet, Samsung, Scandic Hotels, SJ, Sollentuna Energi, Sony Music, Spoon, Stockholms Universitet, Student Consulting, TCO, TNS Sifo, Upplands Motor, We Effect, WSP, ÅF

Intresserad av att engagera era medarbetare? 

Kontakta: Jonas.Bygdeson@mydreamnow.se