Pressmeddelande: Compass Group ny partner till My Dream Now

Under våren inleds ett samarbete mellan Compass Groups och My Dream Now för att skapa samverkan mellan eleveroch arbetslivet. Syftet är att samverka och fånga upp elever för att motverka utanförskap och skapa inkludering. My Dream Nows vision är att alla elever ska känna sitt värde i samhället och hitta egna vägar till jobb och drömmar. Verksamheten erbjuder olika konkreta program för inspirerande samverkan mellan elever och arbetslivet.

- Vi är väldigt glada över samarbetet med Compass Group. Vi delar samma värderingar och vill att alla elever ska känna sig välkomna till inspirerande möjligheter i arbetslivet. Förhoppningsvis får även fler unga upp ögonen för olika jobb och får förebilder i den spännande restaurangbranschen, säger Jonas Bygdeson, vd och grundare av My Dream Now.

Som en första del i samarbetet kommer elever på Angeredsgymnasiet i Göteborg att få besöka och träffa medarbetare på Compass Groups restaurang The Melting Pot, som ligger på Volvo Cars huvudkontor i Torslanda. Björn Hansson, site manager på The Melting Pot, är en av personerna som kommer att träffa elever på Angeredsgymnasiet under våren och han välkomnar det nya samarbetet.

- Att tillsammans med My Dream Now få bidra till ett jämlikt samhälle där alla ungdomar, oavsett var man är uppvuxen, ska ha samma möjligheter att hitta jobb och förverkliga drömmar, ser vi som otroligt värdefullt! Jag och mina kollegor kommer göra vårt bästa för att lyfta fram alla positiva värden som finns med att jobba inom restaurang och service. Vi hoppas att fler ungdomar därigenom får upp ögonen för branschen, och alla de möjligheter vi erbjuder inom Compass Group, säger Björn Hansson.

My Dream Now grundades 2011 i Husby i norra Stockholm och verkar idag i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Uppsala. Frivilliga från arbetslivet är ute i skolor och ger elever positiva förebilder och inspirerar dem till att se sina möjligheter i arbetslivet med hjälp av särskilda program. Eleverna får även besöka arbetsplatser genom studiebesök och branschdagar. My Dream Now ser verksamheten som en del av lösningen för inkludering och mot utanförskap i samhället, som i vissa fall kan resultera i kriminalitet.

Regionchef för Göteborg, Isaac Haasén, är förväntansfull över det nya samarbetet med The Melting Pot.

– Det ska bli kul att äntligen komma igång med vårt samarbete. Angeredsgymnasiet är en av de skolorna vi har haft längst samarbete med och jag vet att eleverna där kommer att ha mycket glädje av The Melting Pots engagemang, säger Isaac Haasén.

Presskontakt:

Haddy Foon